دسته‌بندی نشده

کادویی شیک و لوکس

کادویی لوکس

در  تزئینات خانه و یا هر مکان دیگری، همیشه وسایل‌های مختلفی وجود دارد. به طور کل از این لوازم به عنوان کادویی می‌توان نام برد. استفاده از این لوازم در زیبا و لوکس شدن خانه تاثیر به سزایی دارد. وقتی راجع به این موضوع صحبت می‌شود، بهتر است تا اطلاع کاملی داشته باشید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کادویی شامل چیست؟

اگر به تزئین خانه خود اهمیت بسیاری می‌دهید و قصد استفاده از آن را در قسمتی از خانه خود  دارید، توصیه می‌شود تا اطلاع داشته باشید که کادویی شامل چه چیزهایی است؟ به دلیل آن‌که از برخی لوازم برای تزئین و این عنوان نمی‌توان استفاده کرد.

یکی از این لوازم گلدان‌های تزئینی  است. غیر از گلدان به ظروف آجیل، میوه و یا شیرینی خوری می‌توان اشاره کرد. در برخی مواقع فنجان‌های قهوه خوری، تنگ و گیلاس، لیوان و پارچ در اندازه و شکل‌های مختلف نیز شامل این موارد می‌شود.

 

 در هر خانه شیک و لوکسی وجود قاب عکس واجب است. پس قاب عکس‌های مختلف از جمله برنز، آینه‌ای و غیره نیز شامل این موارد می‌شود. ست‌های اکسسوری مانند شمعدان، سینی، خوشبوکننده را در دسته این لوازم تزئینی می‌توان اضافه کرد. خیلی از مواقع پیاله، بستنی خوری، جعبه‌های شکلات، تنگ نیزه دار، کشکول و غیره هم جزء این موارد محسوب می‌شوند.

کادویی لوکس

البته لازم به ذکر است که این لوازم بدون پایه، پایه دار، بدون دسته و یا دسته دار می‌توانند باشند.

لوازم آشپزخانه چوبی نیز میتواند کادوی مناسب و لوکس برای دوستانتان باشد.

کادویی از چه جنسی ساخته شده است؟

به دلیل آن‌که از این لوازم به عنوان تزئینی می‌توان استفاده کرد. پس به طور قطع جنس ساخته شده آن‌ها با لوازم دیگر کاملاً متفاوت است. کادویی از جنس سنگ در رنگ‌های سفید، طوسی و یا مشکی می‌تواند باشد. جنس دیگری که همیشه جذاب و مد بوده، کریستال است. روی برخی از این کریستال‌ها طرح‌های  طلا و یا نقره کوب جذابی کار شده است.

یکی دیگر از جنس‌هایی که استفاده از آن به عنوان تزئینی همیشه پرطرفدار بوده، برنز و یا نقره است. در خیلی موارد سنگ و برنز با هم ترکیب شده است که ظاهر بسیار جذابی به تزیینی مورد نظر داده می‌شود. علاوه بر موارد بالا ظروف آلومینیومی جدید نیز بر روی کار آمده‌اند که برای سبک کلاسیک باید استفاده شود.

اگر به دنبال لوازم تزئینی هستید، توصیه می‌شود از جنس سرامیکی هم استفاده کنید. این سرامیک‌ها به طور ساده و یا نقاشی شده هستند که جلوه‌ خاصی دارند. به این مورد نیز باید اشاره کرد که تزئینی از هر جنسی که ساخته شده، وزن سبکی بهتر است داشته باشد.

نحوه نگهداری از کادویی

همان‌طور ‌که گفته شد، این‌گونه لوازم تزئینی از جنسی متفاوت ساخته شده است، پس در نگهداری آن به مواردی باید دقت کرد. برخی از این موارد  به شرح زیر است:

کادویی لوکس

  • در ابتدا باید گفت که نحوه شستن و تمیز کردن کادویی فرق می‌کند. بدین صورت که از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، جداً خودداری باید کرد.
  • در صورتی که قصد پاک کردن گرد و خاک بر روی آن را دارید، توصیه می‌شود تا از آب ولرم و ابر استفاده کنید. به هیچ عنوان از پودر شوینده استفاده نشود و تنها با محلول آب و سرکه و یا مایع ظرفشویی تمیز شود.
  • یکی دیگر از موارد مهم در نگهداری این دسته از تزئینی‌ها، خشک کردن آن توسط دستمال‌های نخی و یا حوله‌های بدون پرز است.
  • در صورتی که پس از استفاده قصد جمع کردن این دسته از تزئینی‌ها را دارید، سعی کنید درون جعبه مخصوص خودش قرار دهید.
  • در برخی مواقع پس از شستن با لکه‌های آب مواجه خواهیم شد که با استفاده از جوش شیرین لکه را می‌توان از بین برد.
  • برای تزئینی‌هایی که با برنز و یا نقره کار شده، از جلا دهنده مخصوص باید استفاده شود و به هیچ عنوان با آب نباید تمیز کرد.
  • به هیچ عنوان لوازم نوک تیز را درون این تزئینی‌ها قرار ندهید. به دلیل آن‌که باعث خط افتادن و از بین رفتن ظاهر زیبای آن می‌شود.
نحوه چیدمان کادویی  

تزئینی‌ها بسیار لوکس و شیک هستند، به همین دلیل  نحوه چیدمان آن‌ها  فرق زیادی می‌کند. پس با نکات چیدمان بهتر است، آشنا شوید. یکی از این نکات، قرار دادن کادویی در محل چشم‌گیر است تا به مکان مورد نظر جلوه خاصی بخشد.  اندازه و سایز آن نیز بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌شود تا  سایزهای یک اندازه را در کنار هم قرار دهید.

از نکات مهم در نحوه چیدمان، قرار گرفتن لوازم تزئینی هم جنس و مشابه در کنار هم است. به طور مثال ست پارچ و لیوان و یا گیلاس خوری با هم باید چیده شوند. البته در صورتی که جنس و شکل این لوازم با هم فرق می‌کند، به طور پخش باید چیده شود. ضمن آن‌که از چیدمان شلوغ و نزدیک به هم باید خودداری کرد.

به هیچ عنوان تزئینی‌ها را نباید نامتقارن و نامرتب چید. به دلیل آن‌که جلوه و جذابیت خود را از دست خواهند داد. در صورتی که قصد دارید به تزئینی مورد نظر خود جلوه زیادی دهید، پیشنهاد می‌شود تا به تنهایی بر روی یک میز  چیده شود.

کادویی لوکس

قبل از آن‌که خرید خود را انجام دهید، مکان قرار دهی تزئینی مورد نظر خود را مشخص کنید. بنا به محیط و سبک، تزئینی را انتخاب و خرید خود را انجام دهید. ضمن آن‌که سعی کنید تا در چیدمان تعادل  به طور کامل حفظ شود. مسیر حرکت در چیدمان این دسته از تزئینی‌ها، حرف اول را می‌زند.

اگر برخی از تزئینی‌های شما شیک و گران قیمت هستند و قصد دارید تا در معرض دید بیشتری قرار گیرند، بهتر است  در مرکز گذاشته شوند. البته نورپردازی را نباید فراموش کرد. بدین صورت که از نور مخفی در قسمت بالا و یا پشت تزئینی باید استفاده کرد.  البته لازم به ذکر است که انتخاب، خرید و نحوه چیدمان به سلیقه فردی شما کاملاً بستگی دارد.

سخن پایانی

در سخن پایانی باید گفت که اگر به دنبال لوکس و لاکچری کردن بخشی از خانه خود هستید، حتماً از کادویی  استفاده کنید. به دلیل آن‌که نه تنها به خانه خود زیبایی، بلکه  تنوع و شکل متفاوتی می‌بخشید. در زمان خرید این مورد را نباید فراموش کرد که برخی از این تزئینی‌ها تنها کاربرد دکوری دارند و قابل سرو و پذیرایی نیستند.

مطالب پیشنهادی:

سرویس قابلمه یکی از اصلی‌ترین لوازم آشپزخانه

ابزار و لوازم آشپزخانه ابزاری ضروری و لازم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *